21 t/m 26 juli Duitsland en terugkomst

21 juli 2019 - Sint Blasien, Duitsland

Zondag 21 juli

We rijden van Kranjska Gora naar Furstenfeldbruck voor 1 overnachting. Op de weg zit het niet echt mee. Het is druk richting de grens van Duitsland en veel wegwerkzaamheden zorgen voor files. We zijn dan ook redelijk gesloopt als we op de plaats van bestemming aankomen. De host heeft laten weten dat ze er niet is, maar de sleutel ligt voor ons gereed en we kunnen in onze kamer. Het is een kleine kamer maar wel met een groot balkon. We doen eerst een koud drankje op het balkon en frissen ons op. De host gaf ook aal dat er een dorpsfeest is. En natuurlijk zijn we nieuwsgierig, want we horen allerlei muziek. We halen eerst even een broodje dönner, want het is inmiddels al 18.45 uur. Daarna lopen we richting het centrum (ongeveer 5 minuutjes) en het is super gezellig. Er zijn verschillende podiums met live muziek, veel eettentjes en natuurlijk vloeit er rijkelijk drank. En dan bedoel ik, halve liters bier in grote pullen 😉. Op een gegeven moment vinden we een hele leuke band en we blijven uiteindelijk tot 22.30 uur, dus het einde…. Ik heb heel veel gedanst en Patrick ook een beetje, super leuk zo onverwachts! Bij video's staan ook een paar filmpjes van de optredens.

P1290196P1290195P1290198P1290197

Maandag 22 juli

Vandaag rijden we door naar Sint Blasien in het Zwarte Woud. We hebben daar afgesproken met Ankie en Richard. Ook deze dag is het weer erg druk op de weg en hebben we een paar keer te maken met files, dus ook nu is het een vrij lange dag. We merken dat het er behoorlijk inhakt twee reisdagen achter elkaar. Maar het appartement is echt schattig! Het ligt midden in het centrum aan een riviertje met uitzicht op een ijssalon, bakkerij en winkeltjes.

P1290240P1290244P1290243P1290249P1290250

P1290263

We bellen de host als we de sleutel gevonden hebben en zij komt binnen een half uur langs om alles uit te leggen. In de tussentijd pakken wij uit. Ze legt alles uit, geeft ons informatie over de omgeving en daarna gaan we om boodschappen bij de plaatselijke supermarkt. Overigens een hele goede supermarkt met veel vers vlees waar we trek van krijgen 😉. ’s Avonds zitten we heerlijk op ons balkon alle mensjes te bekijken.

P1290212

Dinsdag 23 juli

Ze geven de komende dagen ook hier heel warm weer op. We rijden een rondje door de omgeving richting de langste rodelbaan van Duitsland. Misschien lukt het deze keer wel…. Daar aangekomen is het ook hier super druk. We parkeren onze auto en lopen naar de kassa. Daar staat aangegeven dat de wachttijd boven 1,5 uur is!!! En dat voor misschien 3 minuten rodelen. Dat vinden we echt te gek! Dus ook deze keer mocht het niet zo zijn ☹.

P1290255

We rijden door naar een meer om te gaan zwemmen, want het is te warm om iets anders te doen. We rijden eerst naar de Schluchsee en ook daar, ik val in herhaling, is het super druk. Auto’s staan in rijen langs de weg geparkeerd. Pffff, dit is de eerste keer dat we echt in het hoogseizoen zijn, maar hopelijk ook de laatste keer 😊. We rijden terug naar een veel kleiner meer en parkeren daar de auto. We nemen onze spulletjes mee en verkennen het meer. Hier kunnen we lekker in de schaduw zitten aan het water, ideaal. We zwemmen en lezen.

P1290256P1290258

Daarna gaan we terug naar ons appartement voor het avondeten en natuurlijk doen we dat weer op het lekkere balkon. Na het eten lopen we naar de ijssalon voor een ijsje. Smaakte goed!

Woensdag 24 juli

Ik ga om verse broodjes bij de bakker en Ankie appt ons dat ze ongeveer 13.00 uur in Sint Blasien zijn.

Wij gaan in de tussentijd het dorpje verder verkennen en gaan de Dom van binnen bekijken. Het is een prachtige basiliek met van binnen wit marmer. Geen kleuren bijna, heel strak en veel wit. Heel anders dan we eerder hebben gezien.

P1290275P1290276P1290267P1290270

We halen ook gelijk vier gebakjes bij de bakker voor straks bij de koffie. Ankie, Richard en Tyson (hun hond) arriveren en we doen een bakkie op het balkon, gezellig even bijpraten. Daarna checken ze in en rijden we naar het meer waar we gisteren ook waren om een duik te nemen. We vinden hetzelfde plekje waar we gisteren zaten en we ploppen het water in. Ook Tyson gaat gelijk zwemmen. Het is een gezellig middag met natuurlijk een wijntje en een biertje 😉.

P1290277P1290278P1290279P1290280

’s Avonds frissen we ons op en gaan we uit eten bij het restaurant schuin achter ons. Dit heeft een terras met uitzicht op de Dom. Patrick en Richard nemen de spareribs, Ankie gaat voor de wienerschnitzel en ik ga voor de Kasespatzle. Errug lekker!

P1290281

Daarna lopen we naar de ijssalon en gaan we naar ons appartement voor een afzakkertje. Rond 23.00 uur gaan ze terug naar hun appartement en proberen we te slapen. Het is erg heet in het appartement, dus om 03.00 word ik wakker. Ik gloei helemaal, zo heet heb ik het. Dus ik zet gelijk het raam open en Patrick in de keuken en de badkamer zodat het een beetje doortocht en dat is me toch lekker!! Maar om 07.00 uur beginnen de werklui aan de brug naast ons en zijn we genoodzaakt de ramen toch weer dicht te doen anders doen we geen oog meer dicht….

Donderdag 25 juli

We worden om 08.30 uur wakker van de wekker en van de werklui die aan het boren zijn. Gelukkig stoppen ze daarmee als we willen gaan ontbijten, zodat we dit toch nog in alle rust op het balkon kunnen doen. Rond 10.15 uur rijden we weg richting Neufchâteau in België, zo’n 5 uren rijden. En wat ben ik blij dat we een groot deel van de dag in de auto zitten. De temperatuur geeft onderweg 42 graden aan!! Ook om te lunchen is het eigenlijk te warm. We zitten wel in de schaduw, maar het is echt bloedje heet. Dus snel weer in de auto. De reis verloopt voorspoedig en om 16.45 uur komen we aan bij ons appartement voor een nachtje. We worden vriendelijke ontvangen door een ouder stel en zij laten de kamer zien. Ze hebben al een ventilator neergezet en een bak met water daar vlak voor. Het is een nette badkamer met een aparte douche en wc. Op de overloop kunnen we gebruik maken met een waterkoker, koffiezetapparaat en koelkastje. Dan laat hij ook de kelder zien waar een keuken en eettafel is. En het is er heerlijk koel!

P1290285P1290286P1290282P1290283P1290284

We gaan om boodschappen bij de Spar en maken een zalm/garnalen salade met stokbrood. Patrick koopt nog een warme halve kip. Het smaakt lekker. Daarna werk ik het reisverslag bij en Patrick gaat lezen. Hij ziet nog een stapel platen in de kast liggen en hij wil er wel eentje overnemen van de eigenaar. Hij heeft al het idee dat hij er nooit naar luistert. Er stond alleen een oude stereotoren met gammele platenspeler erin. En het was “ne pas de probleme”! We mochten de plaat gewoon meenemen. Ik denk dat we vanavond heel lang buiten zitten. En ik ben benieuwd of we een beetje kunnen slapen…

Vrijdag 26 juli

Het viel niet mee om in slaap te komen. Het was echt ontzettend warm op de kamer. We hebben allebei 02.30 uur nog gezien… Maar goed, om 08.45 uur worden we wakker terwijl we de wekker om 08.30 uur hadden gezet, maar hij is niet afgegaan. Het ontbijt is pas om 09.00 uur dus geen probleem! Binnen een kwartier staan we beneden en staat het ontbijt gereed op het terras in de schaduw. Lekkere croissantjes, chocoladebroodjes, stokbrood, papje en meloen. Om 10.00 uur pakken we onze spullen en rijden we richting huis. Ons avontuur zit er nu toch echt op. Het is druk op de weg maar in drie uurtjes komen we thuis en daar wacht ons nog een leuke verrassing!

P1290285P1290286P1290287P12902888

Wat was het een mooi avontuur! We hopen natuurlijk dat jullie het leuk vonden om met ons mee te "reizen".

Het was een geweldige ervaring die niemand ons meer kan afnemen!

Wij hebben er in ieder geval van genoten.

Korte samenvatting

Aantal landen: 8

Aantal kilometers: 9.515

Aantal huisjes: 20

1. Arnold en Joke:
    28 juli 2019
    Gelukkig dat we alles niet wisten wat jullie uitvoerde. Fijn dat jullie zo van jullie avontuur hebben genoten een herinnering die voor altijd in je geheugen staat gegrift. Wij zijn erg blij dat jullie weer heelhuids terug zijn. Lieve groetjes.