8 t/m 13 mei Imperia

8 mei 2019 - Imperia, Italië

Donderdag 8 mei

We rijden van Roncore naar Imperia aan de Ligurische kust van Italië, ook wel de Bloemenriviera genoemd.

Het laatste stukje naar ons huisje toe is de weg zo smal dat je echt maar met 1 auto daar kan rijden, terwijl er dus tegenliggers kunnen komen! Pffff, op een gegeven moment zijn we echt in de middle of nowhere beland, maar we hebben ons huisje gevonden. Andrea staat ons al op te wachten en we krijgen ook nog een heerlijke fles eigengemaakte wijn. Het is een fijn appartement met een heel mooi uitzicht op Imperia. We zijn gelijk maar gaan genieten van het mooie weer. Natuurlijk gaat die fles wijn gelijk open;-)

P1240018P1240022P1240016P1240023P1240025

Vrijdag 9 mei

Vandaag doen we het rustig aan. We beginnen met een ontbijtje in de zon en daarna rijden we naar Porto Maurizio (wat naast Imperia ligt) om een rondje te wandelen. Daar bezochten we nog een prachtige kerk. Daarna gaan we weer lekker naar ons huisje om te lunchen en te genieten van het zonnetje.

P1240029P1240037P1240035P1240030

Zaterdag 10 mei

Vandaag gaan we naar Monaco! Het is ongeveer 1 uur en 15 minuten rijden. We zijn allebei natuurlijk fancy gekleed, Patrick in zijn strakke, korte spijkerbroek en ik in mijn mooie gele jurkje;-) We lopen eerst naar het beroemde casino van Monaco waar een paar leuke autootjes geparkeerd staan!

P1240052P1240054P1240056P1240057P1240063P1240122

En we nemen even kort een kijkje in het eerste deel van het casino. Neeee, we hebben daar niet gegokt :-P

P1240060

Daarna wilden we naar de haven lopen maar er blijkt een race te zijn met elektrische auto's dus we kunnen niet langs de haven lopen... Dus helemaal naar boven gelopen en helemaal om de haven heen, pffff best een stuk lopen. Maar dan zie je ook wat. Niet normaal, wat een boten liggen hier!! De een nog gekker dan de ander....

P1240080P1240072P1240119P1240113P1240088P1240093P1240098P1240100

De laatste foto is van het jacht de Ace en deze is 120 miljoen dollar waard. Over de eigenaar wordt gediscussieerd.

Tja, dan ga je toch even nadenken....;-) De foto hieronder is van het schip de Lionhart en is 150 miljoen dollar waard. Eigenaar: Sir Philip Green.

P1240104P1240103

Terug in de garage zien we dit. Daar moeten we toch echt wel even om lachen! Bentley versus oud Fiatje 500.

P1240039

Zondag 11 mei

Vandaag rijden we van Imperia naar Levanto. Vlakbij Cinque Terre, de 5 beroemde, gekleurde dorpjes.

Onderweg wilden we een tussenstop maken bij Camogli, omdat dit een van de mooiste dorpjes blijkt te zijn aan deze kust. En dat was ook te zien aan de toeristenbussen, niet normaal! Heel het dorpje overspoeld door bussen en auto's dus wij kregen helaas de kans niet om te stoppen. Dus door naar het volgende dorpje, maar daar was precies hetzelfde probleem. En dan zitten we nog maar half mei. Hoe zou het hier dan in jullie en augustus zijn??? Maar goed, hierdoor schiet ook onze lunch erbij in want we kunnen nergens parkeren. Uiteindelijke belanden we bij een benzinestation langs de snelweg om 14.30 uur want we hebben nu toch echt wel honger!

Rond half 5 komen we aan bij ons appartement. Ook hier worden we weer hartelijk ontvangen door Mariangela en haar zoon.

P1240125P1240126P1240127

Maandag 12 mei

Eerst even lekker ontbijten en daarna gaan we op de fiets om boodschappen! Jaja, echt waar op de fiets. En het is echt ideaal. Binnen 5 minuten in het centrum van Levanto. Terug iets langer omdat we dan een klein beetje moeten stijgen ;-) We bekijken gelijk het dorpje zelf. En ze hebben hier bloemen die zooo lekker ruiken! Ik sta eronder ;-) 's Avonds eten we spaghetti. Ahhhhh, lief toch!

P1240129P1240131P1240132P1240140P1240134P1240133

Dinsdag 13 mei

Vandaag gaan we Rome boeken. Patrick kan er zo een studie van maken, Ominacard dit en Romacard dat en een vervoerskaart, helemaal gek wordt hij ervan, zoveel info! En dan moeten we ook nog een appartement boeken wat ver buiten het centrum ligt want je wilt daar echt niet rijden met je eigen auto... Nou, daar zijn we zo onderhand wel een dagje mee bezig geweest. Maar het is gelukt! We hebben losse tickets geboekt, omdat dat toch echt goedkoper is dan zo'n all-in-one kaart en ook het appartement is geboekt. Ver buiten het centrum, auto parkeren in garage en dan kunnen we met de metro in 20 minuten naar het centrum, perfect! Tussendoor moet er natuurlijk ook gesport worden, want die spierballen van Patrick verleppen een beetje....whahaha. 's Middags rijden we nog even naar Lavaggiorosso toe, wat bekend staat om de geschilderde deuren en gekleurde huisjes met smalle steegjes. Dit soort dorpjes rijdt je voorbij want boven aan de weg zie je een paar vervallen huisjes, terwijl het dorp eronder op de heuvel is gebouwd.

P1240135P1240137P1240146P1240144P1240143P1240149P1240147P1240150

Woensdag 14 mei

Vandaag wordt het een mooie dag, zonnetje en blauwe lucht, heel fijn! Dus we trekken er op uit met onze fietsen. In het volgende verslag daar meer over.

1. Arnold en Joke:
    15 mei 2019
    Ja natuurlijk moest je nog sporten en dat fietsen komt ook goed uit,want die Moederdag taartjes moesten jullie nog verbranden.(grapje) Trouwens Max Verstappen nog gezien die woont in Monaco.Fijne tijd en tot het volgende stukje leesvoer. Kijken er naar uit. Het jacht die jullie gekozen hebben zie ik thuis wel.