28 april t/m 4 mei Essert-Romand & Ezels

28 april 2019 - Essert-Romand, Frankrijk

Zondag 28 April

Jaaaaa, vandaag is het dan eindelijk zover! Ons avontuur van 3 maanden kan beginnen. Deze dag rijden we naar een hotelletje nabij Dijon.

's Avonds belanden we bij de Mc Donalds omdat het restaurant pas om 19.00 uur opengaat terwijl we echt honger hebben :-P. Daarna installeert Patrick zich voor de laptop om Formule 1 te kijken. De volgende ochtend genieten we van een lekker ontbijtbuffet.

IMG-20190428-WA0010 20190429_084617

Maandag 29 April

Vandaag rijden we naar ons volgende huisje in Essert-Romand. Onderweg rijden we door de mooie natuur van Frankrijk.

20190429_123808P1230341

We verblijven in een klein maar knus appartementje. Hier vindt ook gelijk het eerste spuitincident van Patrick plaats. Het zeeppompje is nogal enthousiast met recht vooruit spuiten. Dus 1 keer raden waar het terecht komt als Patrick ervoor staat.... whahaha!

P1230357P1230354P1230348

Dinsdag 30 April

Vandaag rijden we naar het meer van Genève. We rijden naar het historische dorpje Yvoire. Erg leuk om te zien! En we pauzeren gelijk voor een lunch met thee aan het water. Terug komen we langs een mooi strand met windsurfers. Met op de achtergrond de bergen met sneeuw op te toppen. En ja hoor, het is echt waar, 's avonds maakt Patrick eigen gemaakte gehaktballen. En ze waren nog lekker ook :-)

P1230375P123039120190430_12403420190430_124725P123041420190429_181412

Woensdag 1 Mei

Vandaag gaan we naar de watervallen in het keteldal Le Cirque du Sixt Fer à Cheval. Het zonnetje schijnt, helder blauwe lucht en zo'n 18 graden. We treffen het!

Onderweg stoppen we om te tanken en daar doet Patrick zijn eerste goed daad van die dag. Een Bulgaar wil ook tanken, maar begrijpt niet goed hoe het werkt. Patrick legt uit dat hij een creditcard nodig heeft. Dus hij helpt hem hiermee, maar waarschijnlijk is de limiet overschreden... (het zal niet zo zijn). Maar Patrick wil hem zoooo graag helpen dat hij vraagt of hij contant geld heeft, zodat Patrick voor hem kan betalen met zijn creditcard. Mijn mond valt letterlijk open van verbazing.... Maar goed, hij had € 16,00 dus dat heeft hij gegeven en Patrick heeft met zijn creditcard betaald. Dussssssssss we rijden verder en Patrick zegt zelf dat hij dat eigenlijk nooit doet, maar ja hij vond het ook zo vervelend voor hem. Hij was toch wel te vertrouwen? Hij kan toch niets met mijn gegevens gedaan hebben ofzo? Dus toch later de creditcard gecheckt, maar gelukkig niets aan de hand. De andere dagen ook geen rare afschrijvingen, dus het was een "goede" Bulgaar :-)

Op naar de waterval Cascade du Rouget. Erg mooi! Bij video's staat ook nog een filmpje van de waterval.

P1230443

Dan rijden we door naar het keteldal. Het was echt prachtig! In de zomer kunnen hier wel 30-40 watervallen ontstaan. Nu was er nog heel veel sneeuw, maar zo mooi om te zien.

P1230452P1230453P1230459P123047020190501_13525520190501_141824

Onderweg probeert Patrick ook weleens de kortste weg te kiezen, maar dat gaat niet altijd goed.... Dit keer lag hij verstrengeld in de takken en was ik nog net op tijd om een foto te maken, hahaha!

20190501_150851

En dan komen we een vrouw tegen met een kinderwagen en een moeder met een kindje op haar rug. Ze moeten een rivier oversteken. Patrick helpt hen met de kinderwagen naar de overkant te brengen. Zijn tweede goede daad van vandaag! En dan nog als klap op de vuurpijl houdt hij een paar takken omhoog voor een stel zodat zij er onderdoor kunnen. Drie goede daden, het moet niet gekker worden!

Donderdag 2 Mei

Het regent de hele dag. Dus vandaag hebben de huisjes voor de komende dagen geboekt. Ze geven slecht weer op voor Chamonix dus we besluiten door te rijden naar Italië. En laat daar nou net een ezelopvang zitten ;)

Vrijdag 3 Mei

We rijden via Chamonix naar Italië. Mooie route en zo krijgen we toch nog een deel van de Mont Blanc te zien. We hebben een huisje geboekt in de buurt van de Ezelopvang in Salla Biellese. We worden enthousiast ontvangen door de ouders van Giulia. Ze houden in ieder geval van kleur... 's Avonds uit eten geweest bij La Dolce Vita. En opnieuw vond het spuitincident plaats...

P1230513P1230512P1230514

Zaterdag 4 mei

Vandaag is de grote dag. We gaan naar de ezelopvang! We mogen onze spullen bij Giulia laten staan zodat we eerst naar de Penny Market kunnen om peen en appels in te slaan. We hadden namelijk gezien dat de appels daar in de aanbieding zijn, 6 kilo voor € 4,00. We hebben in totaal 58 kilo appels en 43 kilo peen gekocht.

Het verslag hebben jullie als het goed is al gelezen, maar ik kan het natuurlijk niet laten om nog een paar fotootjes te plaatsen ;-) Ze waren zoooooo schattig!!

P1230546P1230538P1230528P1230575P1230533P1230567P1230523P1230596

Om 14.30 uur hebben we de spullen weer opgehaald, even tanken en door naar ons volgende huisje. En toen gebeurde het. We hadden de creditcard nodig om te tanken en die zit in een portemonnee waar de paspoorten en heel veel pasjes in zitten. En hij zat niet in de rugzak op de plaats waar hij hoort... Nadenken, waar hebben we voor het laatst de portemonnee gezien/gebruikt. Bij de ezelopvang, bij het restaurant gisteravond. Een klein beetje paniek sloeg toe. Dus terug naar het appartement van Giulia zodat we onze spullen kunnen doorzoeken. Alles uit de auto gehaald, maar geen portemonnee.... Een kleine hartverzakking. Restaurant was nog niet geopend, dus konden we niet bereiken. Patrick dacht dat hij hem echt ergens vergeten was en zat redelijk in zak en as hierover. Ik vroeg wat hij er bij de ezelopvang mee gedaan heeft, omdat hij hem meestal om zijn nek hangt. Het duurde even maar toen kreeg hij ineens een ingeving! Hij heeft bij de opvang zijn fleecetrui uitgedaan en hij dacht dan stop ik meteen de portemonnee ook even weg in de auto op een plaats waar je niet makkelijk bij kon.... Wij dus ook niet. Dus uiteindelijk lag hij onder de stoel in de auto. Pffff, wat een opluchting! We kunnen onze weg, na zo'n 45 minuten zoeken, vervolgen. Op naar ons huisje in Roncore.

Daar werden we hartelijk ontvangen door Gilberto, Filomena, hun twee zoons en de hond! Wat een gezellige mensen! Een prachtig appartement op de derde verdieping. Mooi ingericht met oog voor detail. Filomena heeft alle meubels zelf gemaakt. Zelfs het plafond! Ook het uitzicht is prachtig. En dat voor € 40,00 per nacht.

Foto's volgen nog want de computer heeft er geen zin meer in ;-P

1. Arnold en Joke:
    8 mei 2019
    Nou nou al aardig wat beleeft en gezien,leuk om jullie verhaal te lezen .Schitterende omgeving . Haha en bepaalde dingen zie ik helemaal voor me. En ezels ja het kon ook niet anders natuurlijk, want iedere vakantie komen jullie ze wel tegen. Tot horens. Dikke kus voor allebei.