14 t/m 16 mei Levanto

14 mei 2019 - Levanto, Italië

Woensdag 14 Mei

Vandaag wordt het mooi weer dus we gaan lekker fietsen! Eerst even een paar boodschapjes doen, dan rugtassen op gevuld met eten en water en op naar het volgende dorpje, Bonasolla. Het is erg leuk fietsen langs de kust met diverse mooie baaitjes. We gaan even lekker op het strand liggen en Patrick krijgt bijna natte voeten omdat het vloed wordt ;-) Er is een fietstunnel naar het volgende dorpje maar die is helaas afgesloten wegens werkzaamheden. Maar we willen graag naar een kerkje op de punt van een rots. Dus we besluiten de autoweg te volgen en dat lukt! Het eerste deel moeten we wel gaan lopen want het is vrij steil, maar daarna gelukkig redelijk vlak. Aangekomen bij het kerkje hebben we een mooi uitzicht op zee en op het dorpje. Op de weg terug eten we nog een ijsje en genieten we van het zonnetje. Wat een fijne dag was dit!

20190515_161111P1240156P124016720190515_144010P1240165

Donderdag 15 Mei

Vandaan gaan we naar het beroemde Cinque Terre. Dit zijn vijf vissersdorpjes Monterosso al Mare, Vernazza, Corniglia, Manarola en Riomaggiore die allemaal tegen de kust "geplakt" zijn. We fietsen naar het station van Levanto en nemen de trein naar het eerste dorpje Monterosso (5 minuten). Van daaruit lopen we naar het volgende dorp toe. Een wandeling van ongeveer 1,5 uur, maar zooooooveel trappen, echt niet normaal!! We moeten om een paar bergkammen heen, dus eerst volop klimmen... De derde foto laat wel zien hoe hoog we zitten! Onderweg kwamen we een vrouw tegen die sinaasappelen perste, lekkerrrrr. En de wandeling het was het dubbel en dwars waard. Wat een mooie uitzichten op de kust en op het volgende dorpje Vernazza, het meest welvarende plaatsje van Cinque Terre. Een erg leuk en mooi plaatsje om te zien!

P1240252P124017720190516_103658P1240181P1240186P1240197

Van daaruit pakken we de trein naar Corniglia. Dit dorpje ligt op een rots en om daar te komen moet je 365 treden omhoog lopen. Dat hebben we maar niet gedaan na de kwelling eerder vandaag. Het is juist het mooiste om het dorpje vanaf beneden te zien of vanaf het water, dus dat is de moeite niet waard. We nemen de volgende trein naar Manarola, het oudste dorp van Cinque Terre. Ook dit dorpje vonden we erg mooi.

P1240223P1240209P1240208

Het laatste dorpje is Riomaggiore. Van hieruit nemen we de veerboot weer terug naar Monteresso om de dorpen vanaf het water te kunnen zien en van daaruit de trein naar Levanto. Het was een geweldige dag! Thuis nog even lekker in de zon een wijntje en wat te snoepen ;-P

P1240226P1240212

Vrijdag 16 mei

Vandaag rijden we naar Viareggio, omdat we een kattenopvang gaan bezoeken! Een dezer dagen krijgen jullie het hele verhaal met foto's weer via de mail!

1. Arnold en Joke:
    19 mei 2019
    Leuk de auto thuisgelaten.Fiets, benenwagen en het openbaar vervoer gebruikt. Goed bezig. Het ziet er allemaal weer wonder mooi uit.