17 t/m 20 juni Rabac

17 juni 2019 - Rabac, Kroatië

Maandag 17 juni

Aankomst bij het appartement in Rabac. De moeder van Katia wacht ons op, want Katia is hoogzwanger. Haar moeder kan niet zo goed Engels, maar met handen en voeten en wat Duitse woorden komt het helemaal goed. Het heeft in ieder geval een prachtig uitzicht op het water.

P1270481P1270482 - kopieP1270484P1270486

We werken ’s middags de foto’s bij en aan het einde van de middag gaan we naar het centrum van Rabac. We hebben deze plaats uitgekozen om weer even onder de mensen te zijn 😉. Mensen kijken, meer activiteit om ons heen. Het is een toeristisch plaatsje met een kleine boulevard en verschillende baaitjes. Erg gezellig! Nou ja, kleine boulevard.... het loopt aan 1 stuk door langs verschillende plaatjes voor 5 kilometer.

P1270487P127049020190617_172245

We wilden eigenlijk ergens uit eten, maar het is echt super warm en we hebben niet zo’n honger. Het menu ziet er bij de verschillende restaurants ook aardig hetzelfde uit. Ik google even op mijn telefoon en zie een pizzeria en een kebabzaak met hele goede beoordelingen. Daar gaan we naartoe! We nemen allebei een pizzapunt en eten die op de rotsen aan de baai op. Hier doe je mij veel meer plezier mee dan uit eten te gaan bij een restaurant. Daarna is het natuurlijk tijd voor een broodje Kebab. Ik ga op de rotsen met mijn voetjes in het water zitten terwijl Patrick dit haalt. En hij is erg lekker! Veel vlees, dus goed gevuld. We blijven nog even zitten en lopen daarna naar de Moviebar. Daar schijnt regelmatig live muziek te zijn en je kunt er lekkere cocktails drinken. We bestellen allebei een cocktail en rond 20.45 uur begint de live muziek. Een gozer met gitaar begint te zingen, goede stem! Dus we bestellen nog een tweede cocktail, gewoon omdat het kan 😊. Rond 22.30 uur gaan we richting huis. Dat is instappen in de auto en voor 400 meter recht omhoog, linksaf de straat in en we zijn er! Dit soort dingen doe je niet zo snel als je eerst nog een half uur moet rijden over donkere kronkelweggetjes.

20190617_203331P1270494

Dinsdag 18 juni

Vandaag gaan we een route rijden door het binnenland en langs de kust weer terug. Het verbaasd ons dat Istrië zo groen en heuvelachtig is. Mooi om te zien. Het is een mooie route door het groene binnenland.

P1270497P1270504P1270510P1270521

Rond 14.00 uur stoppen we aan de kust om te eten. Broodje smeren, water drinken en weer door. Rond 16.00 uur besluiten we om avondeten te halen bij de supermarkt en een strandje op te zoeken waar we kunnen eten. We hebben wel trek in pannenkoeken, maar hebben geen idee of dat ze dat hier verkopen. Dus op zoek en ja hoor een pakje pannenkoekenmix van Dr. Oetker, geweldig! Daarna rijden we naar een baai om te kijken hoe het er uitziet. Ditmaal is het ook weer een mooi plekje.

P1270528P1270533P1270536

We nemen alles mee uit de auto en lopen naar de baai. We vinden ook weer een plekje voor onszelf. We gaan eerst snorkelen en afkoelen, pfff wat is het weer warm! En het snorkelen is hier erg mooi! Veel vissen en grote krabben.

IMG_1479IMG_1528IMG_1506IMG_1507IMG_1509

Daarna willen we onze gasbrander aansteken, maar het wil niet lukken niet. Hij doet het gewoon niet meer. Tja, daar zit je dan met je pannenkoekenmix…. Gaan we daardoor naar huis? Neeeeee, dus wat we wel bij ons hebben eten we op. Dat is niet veel meer dan stokbrood met kruidenboter en wat sla. Maar goed, onze maag is even gevuld en thuis bakken we natuurlijk nog een paar pannenkoeken die erg lekker smaken.

Woensdag 19 juni

Vandaag heb ik een off-day. Ik heb slecht geslapen, ben moe en mijn gedachten dwalen steeds af naar de hondenopvang in Pula. En het is echt weer super warm, een beetje te warm voor mij. Maar goed, we gaan op pad om te kijken of we een nieuwe gasbrander kunnen kopen. Helaas lukt dat niet. Dus op naar de Lidl voor een barbecuetje en wat vlees en vis. We rijden weer naar het dezelfde baai als gisteren en daar blijven we tot een uurtje of acht. Er komt ook nog een hond aanlopen. Hij ruikt natuurlijk al dat lekkers. Hij heeft geen band om, maar hij ziet er goed uit. Boven de baai staan ook een aantal huizen dus we vermoeden dat hij zelf een rondje aan het doen is. Dat is hier gebruikelijk... Hij krijgt van ons in ieder geval bijna een heel pakje met plakjes kipfilet. Toch nog een fijn einde 😊.

7f06fca8-d0e6-4985-8361-b3ab93e8ba0e8db39b2c-9af5-484e-b19a-c57c284356b720190618_192855

Donderdag 20 juni

We hebben een boot gehuurd voor een halve dag, zodat we lekker het water op kunnen. Een motorboot met een Yamaha motor van 100 pk. Patrick heeft goed zijn best gedaan! We hebben gevaren, op het dek gelegen in de zon en gesnorkeld, heerlijk! ’s Avonds sluiten we weer af met een pizza en broodje döner op het strand. Daarna doen we nog een Bailey’s bij de Moviebar. Dit keer helaas geen live optreden. In de video afdeling hebben we nog een filmpje van het varen toegevoegd.

IMG_1546IMG_1541P1270556P127056620190620_13264020190620_120747P1270552P127057220190620_144540

Morgen rijden we door naar de Dolomieten!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Arnold en Joke:
    25 juni 2019
    Heb je toch nog plezier van je vaar bewijs. Het leek wel of jullie alleen op dat water waren, je had in ieder geval de ruimte. Doei. We zitten nu op donderdag de 20ste nog 4 dagen dan ben je jarig , al vast gefeliciteerd.( KNIPOOG, mooi op tijd he.)